Jag ska måla hela världen lilla mamma

Det var tänkt att vi skulle på Barnens Hus idag men så blev det inte. När vi parkerat utanför märkte vi att vi hade glömt vagnen hemma. Jaha, det var bara att köra hem igen.
Men det var inte då det började gå snett, det var redan i morse. Ville hade inte tid att vänta på att vällingen skulle bli färdig och skrek i förtvivlan. När den var färdig skulle han inte ha den utan fortsatte att skrika. Hmmm, tänkte mamma Linda, hur ska denna dag bli?

När vi iallafall varit hem om och hämtat vagnen stack vi till Toys'r'us istället. Där fick Ville sin första gitarr (måste börja öva i tid, han ska ju bli rockstjärna), och Julia fick en skojig "mobil" med dingelidongsaker i som man kan fästa på babysittern eller bilbarnstolen. Det blev även köpt vattenfärger. Kanske var jag lite väl optimistisk, Viktor var nog lite för liten. Får köpa fingerfärg istället.


Ikväll har det verkligen varit livat, och då menar jag inte på barnen då, utan Syster Yster. Hon sover i soffan nu när hon är nanny hos oss. Men ikväll var friden störd, utav en SPINDEL i taket. Vi är ju inte så förtjusta i denna typ av djur nån av oss, men till slut bestämde Syster Yster sig för att våga (jag vägrade, för jag ville se hur hon skulle tackla denna situation).
Jisses, vilken show det blev. Först var hon uppe och studsade i soffan, nä hon nådde inte. Sen kom hon med en köksstol. Jo, det blev nog bra. Sen stod hon och övade med flugsmällan brevid i en halvtimma kanske. "Jag räknar till femton sen smäller jag" sa hon. När det inte gick att dela 15 i fler tiondelar så var hon för darrig och svettig. Det tog väl en fem minuter innan hon lugnat ned sig igen. Jag funderade starkt på att filma äventyret och lägga ut på Youtube, men hon är ju faktiskt min syster. Hon hade nog blivit lite sne på mig.
Till sist smackade hon verkligen till den här lilla spajdern med ett primalskrik, hoppade av stolen till soffan och hyperventilerade... Stackars tös!
Jag fick äran att ta hand om liket, han ligger nu ute på terassen i sin sista vila. R.I.P lilla spajder. Låt detta bli en varning till alla spindlar där ute som siktat in er på Fernebringskans hus!

Så här glad är Ville när han målar:




så här ser han ut när han är sur, glad och lessen (på skoj):



kan inte låta bli att lägga ut denna bild på Jullan i sina granna jeans:


Kusinen Joana får oxå va med här:



Well, nattinatti alla vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0