Kalassöndag

Igår var det kalas hos Filippa, Villes tjejkompis. Hon fyller tre år idag! Ville hade jäääättekul med alla leksaker ute i trädgården. En "My little Pony"-häst och målarbok fick hon i present av Ville.
Konstigt, när man är hemma med honom och lilla Julia så är han så stor. Nu var alla andra barn på kalaset tre år, Ville var helt plötsligt en liten plutt igen! De "stora" barnen sa till honom att han var för liten för att hoppa på studsmattan... Men han blev aldrig lessen, inte när de tog saker från honom eller han försökte ta från dem. Han gick bara vidare och lekte med nåt annat.
Skönt, jag tror det kommer att gå bra för honom på dagis. Dax för inskolning nästa vecka, spännande!
Här är lite foto från kalaset;


Kalasfin Julia på mindre kalashumör...


Kalasfin Ville med dinosaurieslips!


Födelsedagsgrisen i grön urtjusig klänning...


Tårtätning i pappas knä


Mamma Cilla pussar Filippa


Tårta med Hello Kitty i marsipan



Idag har vi varit ute på promenix i en och en halv timme. Härligt. Ska bli sååå skönt att gå ner i vikt! Vägde mig i fredags hos mamma (som by the way fyllde 60 i lördags!!), jo jag tog äntligen mod till mig och gjorde det. Så nu vet man vad man vägde sen när man är smal och snygg. Jag och Syster Yster peppar varann till tusen. Peter är oxå i viktminskningstagen. Känns skönt att man inte är ensam, lättare att laga nyttig mat då.
Mitt mål är att gå ner 20 kg till nästa sommar. Tio månader ungefär har jag på mig. Det blir ju två kg i månaden, det låter genomförbart tycker jag.

Har inte ätit pasta, ris eller potatis på en vecka nu. Går hur lätt som helst. Blev ju lite sisådär i helgen som gick....Smörgåstårta i fredags på mammas kalas, kräftskiva i lördags (ingen alkohol dock), sen barnkalas i går. Men jag tog bara pyyyttelite tårta. Känner mig sporrad!

Nog om det. Imorgon blir det föräldraträff på BVC, kul att se om det kommer många. Med Ville slutade det med mig och en annan mamma bara. Inte mycket till grupp.... i och för sig så umgås vi ju ännu, så det är ju bra!
På onsdag ska jag träffa en kompis som jag inte har sett på minst ett halvår!!! Kiffigt.
 
Näääe, nu måste jag sova litta. Arrividerci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0