Helsingörstur

Idag blev det en tur till Helsingör. Jag och barnen lastade in oss i Volvon och åkte in till storbyn (Helsingborg), där vi mötte upp med mormor, morfar och moster. Det blev Sundsbussarna, eller ACE Link som de nu heter.
Moster köpte en jättefin Friis-väska och jag blev ha-sjuk. Men det gick över efter att jag pillat lite på lite olika väskor. Bara för att det är rea måååste man ju inte köpa. Jag köpte ju faktiskt en ny väska förra veckan....
Väl inne i Helsingör blev vi mass-attackerade av nyckelpigor. Tusentals svärmade runt i denna stad. Överallt.
Okej, EN nyckelpiga är väl gulligt, men inte flera hundra alltså. De satt ju i hår och kläder överallt överallt! Blä!

Vi gjorde några försök till seriös shopping, men det är inte så lätt med en liten bebis som tycker att hon ska bestämma. Morfar hade ju Ville, så han var jättenöjd! De åt glass, gick i leksaksaffären och lekte i "leklandet" på Fötex. När Julia väl somnade till en kvart fick jag iallafall speedshoppat ett par skor, en kjol, ett par shorts, två par trosor, två behåar, jaaa sen var det nog inte mer. En flaska rom blev det ju förståss :-)


När klockan var halv sex fick jag säga till min kära mor och syster att nu stängde faktiskt affärerna, nu får vi åka hem! Så det gjorde vi. Tyvärr var det en "gammal" sundsbuss, så jag fick stå med min stora vagn precis vid in/utgången. Man kan liksom inte gå i trappor med den. Det fanns en sk bar på samma plan, men där röktes det för fulla muggar. Som Ville skulle sagt; Piiiii!

Lite bilder...



Äntligen var vi hemma vid klockan sju. Peter och Stoffe hade byggt en ny jättefin trappa på terassen. Barnen fick mat och torra blöjor, det var tydligen skönt för bägge bestämde sig för att bajsa, så det var bara att byta på dem igen ;-)
Vid nio sussade de sött båda två.
Själv är jag helt slut! Ska gå och lägga mig efter denna blogg-session. Arrividerci!

Kommentarer
Postat av: Carita

2009-07-28 @ 23:11:58
Postat av: mormor

Vilken fin tur vi fick, linda! Förutom nyckelpigorna förståss. Det är härligt att va ute med våra gulliga

barn barn Viktor och Julia, det bästa som finns!!!!!!

Jag hoppas ni får en lika fin dag i djurparken idag!

Ha de gott och krama gullungarna från

måmmå och mooooa ochså motter förstås.

2009-07-29 @ 09:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0