Så var det fredag...

Fast egentligen är alla dagar lika när man är mamma-ledig. Kan inte riktigt förstå att jag ska vara hemma i över ett år till! Både skönt och inte. Skulle kunna tänka mig att jobba ett par månader i höst och sen vara ledig igen. Ska INTE klaga!

Vi har en älg här ute i skogen. Ingen som tror mig, men jag hörde den igår när jag fixade med poolen. Det lät hemskt från skogen, har aldrig varit med om ett sådant läte förut. Undrade om det var nåt träskmonster kanske... Kollade på internet och hittade ett ljudklipp på älgbröl (heter det så?)och javisst  var det samma läte! Läste i Helsingborgs Dagblad att de avlivat en älg i Hbb city, kan ha varit kompisen eller än värre kärestan till "min" älg?

Syster Yster är ute och tar en promenad, det är varmt här inne. Jullan ligger här i soffan hos mig och sover, hon ska säkert ha en liten slurk till innan hon ska sova för natten.

Idag har vi inte gjort nånting. Förutom att mamma och pappa var här, jag bjöd på middag. Det blev Ernst's (den Fantastiske) potatissallad med Västerbottenost (MUMS!) och köddebullar.

Här har ni receptet:
Potatissallad
1.5 kg färskpotatis
250 g Västerbottensost
4 msk vit balsamvinäger
5 msk olivolja
1 knippe färsk gräslök
3 msk honung
salt och peppar från kvarn




Fast jag hade ingen gräslök, så jag tog dill och vanlig lök istället.
Alla utom Syster Yster gillade det. Hon fick äta spaghetti. Ville gillade allt han oxå. Vilken go liten kille han är.

Jaha, nu får jag lämna över datorn till Syster Yster som är färdigpromenerad.
Till sist vill jag bara visa ett par bilder från stranden igår, sen önskar jag trevlig fredagskväll till er alla!





 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0