Sköna Söndag

Sista dagen på denna vecka inleddes med en skogspromenad i Klåveröd, uppe på Söderåsen. Med stora ambitioner gav vi oss ut på den rödmärkta slingan, men fick snabbt vända igen. Den skogsstigen var absolut inte måttanpassad för en syskonvagn. Barnvänlig var den inte heller då jag var orolig att barnen skulle få hjärnskakning av alla stora stenar jag fick puttat vagnen över (med stor ansträngning). Dessutom hängde det kvar en avspärrningstejp i ett av träden som fick hönsamamman inom mig att bli misstänksam. Nej nej, det var bara att vända om och gå på vägen istället.
Efter en stunds vandrande dök en grusväg upp som skulle ta oss till Vargadalen. Det kunde ju bli spännande! Vi gick och vi gick och sen började det att regna. Tjohej va kul. Det enda raka var att ta oss tillbaka till bilen. Vi fick iallafall lite frisk luft. Jag hann till och med få skavsår av mina fina skor med rund sula (som ska öka förbränningen, fiffigt eller hur?).






Väl hemma igen fick jag en välförtjänt dusch, sen kom mamma och pappa och hjälpte Syster Yster med barnen. Jag for iväg till Hasslarp för att repa med grabbarna i C C Waterback. Countryrock för hela slanten. Snart dax för spelning, bara tre veckor kvar och vi behöver verkligen repa. Men det gick bra i stort sett! Måste dock plugga texter!! Tänk va snabbt man kan glömma...
Här är ett videoklipp från förra årets spelning på Chappen.




Jag var hemma igen efter kl sex, lagom till Villes läggdax. Skulle precis börja berätta godnatt-saga för honom när jag hör ett desperat rop. Det var Syster Yster som hade blivit nerkräkt av lilla Julia. Det var bara att ta av lillan kläderna och tappa upp ett bad till henne. Syster Yster fick ta över sagoläsningen.
Julia låg sedan på min mage och myste tills hon  var redo att fylla på den förlorade vätskan. Sen somnade hon så gott så, hoppas hon får göra det hela natten :)

Imorgon är det vägning på BVC, Syster Yster ska åka hem och Peter den Store ska äntligen komma hem till sin familj! Yej hey leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Duktiga,söta Linda!! Älskar att lyssna på när du sjunger. Stor Kram!

2009-07-20 @ 15:36:50
Postat av: N I G H T S T A R S

Gud vilken fin röst du har :)

2009-07-21 @ 18:56:06
URL: http://nightstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0